Kadim Dostum Bölüm 1 - Ezeli Rekabet Ebedi Mücadele

Bayram Kadim ve Recep Dostum. Mardin'in Geleneksel El Sanatı Telkarinin Son Ustaları, Son Temsilcileri. Hem Zanaatları, Hem de Aileleri Nedeniyle 60 Yıllık bir Rekabet söz Konusu. Ama Düşmanlık Denemez Çünkü Zaman Oluyor birbirlerini Çok İyi Destekliyorlar. Bayram Ustanın Oğlu Hamdi ve Recep Ustanın Damadının Zamanında Yediği Haltlar Yüzünden Şimdi Usta Yadigarı Dükkanlar Elden Gitmek Üzere. Kasabanın Şark Kurnazı Mümtaz'ın da Dükkanlarda Gözü var Ancak Ne Bayram Usta, ne de Recep Usta Ölünceye Kadar bu İşi Bırakmamaya Kararlı. 

Bu Ailenin bir de birbirinden Huysuz İki Kızı var. Nurten ve Süheyla. En Az babaları ve Kocaları Kadar  İnatçı, Kavgacı ve Çılgın Tipler. Sağları Solları hiç ama Hiç belli Olmuyor.Bu İki Ailenin Ezeli ve Ebedi Düşmanlığından Yakayı Sıyırabilenler de var Tabii. Ferzan ve Hikmet. kardeş gibi Büyümüşler bu Düşmanlıktan Zerre Pay Almamışlar. Ancak Dedelerinin birbirlerini Öldürmelerini engellemek İçin biri Mühendisliği, Diğeri Hukuk Fakültesini geri çevirmiş. Ama Türkiye'nin El Sanatlarının Durumu Malum Telkaride Hayat Yok. Şimdi Kafalarını Taştan Taşa Vuruyorlar Niye Okumadık diye.

Kadim ve Dostum Ailelerinde Dengeleri Alt Üst Edebilecek bir Olay Almanya'nın Essen şehrinde Yaşanıyor. Güzel, Zarif ve Alımlı bir Alman Kızı Olan Hanna, Uzman ve Başarılı bir Aşçı Olarak Kariyerini Sürdürürken Aldığı Acı bir Haberle Oldukça Sarsılıyor. Hastanede Yaşam Savaşı veren babasının - Daha Doğrusu Babası Sandığı kişinin - Ölümü Üzerine hiç bilmediği Büyük bir Sırrı Keşfediyor. 

Babası bir Türk, Müslüman ve Mardin'de Yaşamış. Hatta Recep Ustanın Diğer Oğlu! Bu Olayı babası Sandığı Adamın Ölüm Döşeğinde Ona verdiği bir Kutudan Çıkan Eski bir Fotoğraf, bir Mektup ve bir Telkari Kolye ile Kanıtlayan Hanna, Gerçek Babasının Kim Olduğunu Öğrenmek için Yanıp Tutuşuyor. Ancak bu İş Sandıkları Kadar Kolay Olmayacak.

Türk bir Arkadaşından Mardin Hakkında en İnce Ayrıntısına Kadar Bilgi Alan Hanna'nın Şimdi Düşüneceği Konu, Kadim ve Dostum Ailelerinin onu Nasıl Karşılayacağı ve Kabul Edip Etmeyecekleri. Bu durumu da Ancak Başka bir Kimliğe Bürünerek Öğrenebilecek...








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tozkoparan İskender 2. Sezon 1. Birleştirilmiş Bölüm ( Bölüm 42 - 43 ) - Kazanan Mavi Ay!..

Kocamın Ailesi Bölüm 3 - Umudun Eli...

Eyvah Ramazan Bey Bölüm 1 - Tanrı Misafiri...

Osmanlı Tokadı Bölüm 5/1-Fatih Sultan Mehmet Komedisi

Aramızda Kalsın Bölüm 3 - Hararetli Emanet ----#HayatımınGünlüğü----